2. Po dwóch tygodniach (4 zajęciach) podzielimy się na 4 trzyosobowe grupy i każda z grup wybierze swojego lidera. Każda z grup losuje jedną z krain Wielkiej Brytanii (Anglię, Szkocję, Walię lub Irlandię Północną) oraz opisuje i ilustruje w formie prezentacji multimedialnej jej: a. administrację,
b. symbole narodowe (np. flagę, roślinę, zwierzę, patrona, strój itp),
c. typowe dania tradycyjne,
d. krajobraz,
e. 10 wybranych przez siebie miejsc, które powinniśmy odwiedzić będąc tam,
f. 3 sławne osoby pochodzące z tego regionu,
g. przynajmniej jedno regionalne święto
h. kilka typowych słów w danym dialekcie,
i. i inne ciekawe informacje, na które natkniecie się w trakcie realizacji projektu.
Przez 10 tygodni realizować będziecie zadania w tej części WebQuestu. Zebrane materiały opracujecie w formie prezentacji multimedialnej, która oprowadzi nas po wybranej krainie i pokaże nam jej piękno i ciekawe miejsca i wydarzenia. Poza tym poznamy kulturę i obyczaje miejscowych ludzi. Wszystko to będziecie wyszukiwać na stronach internetowych lub też wykorzystywać książki z naszej brytyjskiej biblioteczki.
3. W trzeciej części w trakcie pozostałych 4 tygodni opracujecie rozmówki na wylosowany w grupach temat. Każda z czterech grup losuje jeden temat do opracowania rozmówek polsko- angielskich przydatnych w podróży
a. lotnisko i dworzec
b. zakupy
c. poruszanie się po mieście
d. rezerwacja hotelu
Przygotujecie je w formie dokumentu tekstowego (np. w programie Word) z użyciem ilustracji i wybranych przez siebie animacji. Prace te zostaną umieszczone na stronie internetowej z języka angielskiego i będą dostępne dla uczniów naszego gimnazjum.
4. Ostatnią częścią waszej pracy będzie przedstawienie prezentacji klasie. Cała trzyosobowa grupa spróbuje zachęcić wybraną grupę młodzieży na początek do wirtualnej, a w przyszłości być może rzeczywistej podróży po Wielkiej Brytanii.